نیدفایل

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

نیدفایل

سیستم یکپارچه همکاری در فروش فایل

دانلود فایل Word پایان نامه تحلیلی بر سیستم های مکانیکی و هیدرولیکی ماشین آلات راهسازی

دانلود فایل Word پایان نامه تحلیلی بر سیستم های مکانیکی و هیدرولیکی ماشین آلات راهسازی
دانلود فایل Word پایان نامه تحلیلی بر سیستم های مکانیکی و هیدرولیکی ماشین آلات راهسازی - دانلود فایل Word پایان نامه تحلیلی بر سیستم های مکانیکی و هیدرولیکی ماشین آلات راهسازی



گریدر این دستگاه بیشتر به منظور تسطیح جاده ، برای ساختن فرم مطلوب بستر جاده و عملیات تنظیم شیب وتسطیح دامنه خاکریزها ، خاکبرداریها و یا برای جابجایی خاک و برف روبی و برداشتن لایه های سست سطح زمین و برای ایجاد شیب عرضی، ایجاد پروفیلهای ویژه در جاده سازی استفاده می شود. تجهیزاتی علاوه بر ادوات اصلی کاری گریدر می تواند روی آن نصب شود عبارتند از : چنگک شخم زن Scarifier و ریپر عقب Rear Ripper و تیغه جلو Front Blade عضو کار ساز در گریدر تیغه Blade می باشد که در وسط دستگاه نصب شده است . این تیغه می تواند تحت زاویه های گوناگونی کار کند و می تواند حول سه محور مختصاتی حرکت کند.
اجزای گریدر ۱- سیستم قدرت Engine System ۲- سیستم انتقال قدرت Transmission System ۳- سیستم هیدرولیک Hydraulic System ۴- شاسی و اسکلت فلزی Frame and Column در این جزوه به بررسی گریدرهای مدل D , C1 , C , B می پردازیم . به دلیل تشابه این مدل بسیاری از توضیحات آن مشابه می باشد.
۱-سیستم قدرت Engine System مدل B : موتور گریدر مدل B بنر مدل OM355A می باشد . این موتور شش سیلندر خطی می باشد که موتور آب خنک و مجهز به توربوشارژ می باشد و قدرت آن ۲۲۵hp می باشد. مدل C , C1 : موتور گریدر مدل C ، دویتز BF6M 2012C مدل D : موتور این مدل ها از گریدر دویتز ۱۰۱۳ EC می باشد.
۲- سیستم انقال قدرت : Transmission System قدرت تولیدی موتور توسط کلاج هیدرولیکی ( تورک کنورتور ) وارد گیربکس می شود و توسط جعبه انتقال و از طریق گاردان به دیفرانسیل و از طریق تاندوم ها به چرخها منتقل می شود.
۳- سیستم هیدرولیک : Hydraulic System سیستم هیدرولیک در چهار مدل ذکر شده تغییراتی داشته است که هریک در جای خود شرح داده شده می شود . اما اجزای اصلی این سیستم عبارتند از : ۱-تانک هیدرولیک Hydraulic Tank ۲- پمپ های دنده ای Gear Pumps ۳- بلوک تقسیم روغن Flow Divider ۴- شیر کنترل های چپ و راست L / R Control Valve ۵- فیلتر تنفسی Filter Breather Filter ۶- فیلتر برگشت روغن Hyd. Oil Filter ۷- کولر روغن Heat exchanger ۸- شیرهای محدود کننده جریان Over Center Valve ۹- جک های بالا برنده تیغه سمت راست و چپ Blade Lift Cyl . L / R ۱۰- جک چنگال شخم زن Scarifirer Cyl ۱۱- هیدروموتور گردان Circle Rotation Motor ۱۲- جک تغییر موقعیت تیغه Draw Bar Center shift Cyl ۱۳- جک ریپر عقب Rear Ripper Cyl ۱۴- حرکت کشویی تیغه Blade Side shift Cyl ۱۵- نقاط فشارگیری Test Point ۱۶- جک زاویه دهنده چرخهای جلو Leaning Cylinder ۱۷- دابل جک ولو Check Valve Double acting Piloted ۱۸- جک تیغه جلو Front Blade Cylinder ۱۹- جکهای کمرشکن Articulation Cylinders ۲۰- کوزه گردان Rotary Connection ۲۱- سیلندرهای ترمز Wheel Brake Cyl ۲۲- اوربیترول Orbitrol ۲۳- جک فرمان Steering Cyl ۲۴- انباره Accumulotor ۲۵- شارژینک ولو و شیرترمز Charging & Brake Valves
۴- شاسی و اسکلت فلزی Frame and Column شاسی گریدر دو تکه می باشد که توسط پین به هم متصل شده اند . یک قسمت شاسی وظیفه نگهداشتن و تحمل گشتاورهای پیچشی و تحمل نیروی فنر و ارتعاشات موتور و گیربکس و مجموعه اکسل عقب و تاندوم ها بر عهده دارد و در قسمت دیگر جک های ادوات کارساز قرار دارند . در این قسمت یک صلیبی وجود دارد که امکان عمودی قرار گرفتن تیغه به منظور به منظور بغل تراشی را مهیا می کند و نیز در این قسمت Draw Bar توسط مفصلی به بوم متصل می باشد که خود شامل Circle می باشد که توسط هیدروموتور گردان و گیربکس گردان به حرکت در می آید که امکان دوران تیغه را فراهم می کند . در این قسمت پین برشی قرار دارد که وظیفه دارد گیربکس گردان را در مقابل فشار و نیروی زیاد محافظت کند. پین برشی در خروجی گیربکس قرار دارد . گشتاور پیچشی از گیربکس به پین برشی منتقل می شود و از پین برشی به چرخ دنده پنیون که با دنده سیرکل Circle درگیر می باشد منتقل می شود . اگر تیغه به یک جسم سخت برخورد کند نیروی برشی حاصل از این برخورد به پنیون می رسد و باعث بریده شدن آن می شود . با این عمل ارتباط ما بین تیغه وگیربکس گردان قطع می شود و دیگر آسیبی به آن نمی رسد . با تعویض پین برشی دوباره می توان ارتباط مابین تیغه و گیربکس را برقرار نمود .
فهرست مطالب موتور MOTOR تشریح مدار هیدرولیک HE 100 تانک هیدرولیک Hydraulic Tank فیلتر مکشی Breather کولر روغن Oil Cooler شیر قطع کن On-Off Valve قبل پمپ ـ قبل از جک بوم بلوک جمع کننده روغن Collector Block فیلترها Filters شیرهای سلونوئیدی Solenoid Valve پدال حرکت، ترمز پایی، ترمز دستی Travel Paddle Hand & Paddle Brake شیر کنترل جریان Flow Control Valve چک ولوها check valves عملکرد شیر یکطرفه با تخلیه هیدرورلیکی Pilot Check Valve شیر قفل کننده اکسل جلو (اکسل الاکلنگی) Axel Lock Valve اتصال گردان ۱۳ راهه Rotary Connection آکومولاتورها Accumulators شیر کنترل پایلوتی (جوی استیک) Pilot Valve (joystick) شارژینگ ولو Charging Valve اوربیترول Orbitrol جک ها Cylinder هیدروموتورها Hydraulic Motor هیدروموتور گردان Swing Motor هیدروموتور حرکت Travel Motor شیرهای فشار شکن چگونگی عملکرد شیر فشارشکن پایلوتی تصویر شیر تخلیه فشار پایلوتی شاتل ولو Shuttle Valve پمپ ها Pumps پمپ دوبله با جابجایی متغیر توان ثابت مدل A8VO عملکرد پمپ دوبله بیل هیدرولیکی HE100 مدل A8V0 کنترل جمع کننده قدرت (SR) نحوه زاویه گیری پمپ دوبله بیل هیدرولیکی HE100 مدل A8V0 بلوک شیر کنترل بیل هیدرولیکی HE100 تصویر های شیر کنترل بیل هیدرولیکی HE100 سمبول هیدرولیکی بیل HE100 عملکرد شیرهای کنترل نحوه عمکرد مدار حرکت و کار Travel & Working System جک های بوم وضعیت خلاص بالابردن بوم پایین آوردن بوم جک باکت باز کردن باکت عملکرد موتور هیدرولیکی گردان وضعیت ترمز جک استیک جمع شدن بازوی استیک بازشدن بازوی استیک جک های پایه و عملکرد شیرهای یکطرفه با تخلیة هیدرولیکی عملکرد شیرهای یکطرفه با تخلیه هیدرولیکی تصویر شیر یکطرفه با تخلیه هیدرولیکی عملکرد شیر در باز کردن جک های پایه عملکرد شیر در جمع کـردن جک هـای پایه عملکرد شیر یکطرفه با تخلیه هیدرورلیکی تصویر شیر یکطرفه با تخلیه هیدرولیکی باز کردن جک های پایه عملکرد مدار حرکت بیل هیدرولیکی HE100 بلوک ترمز اضطراری هیدروموتور حرکت نحوه عملکرد مدار سرو Servo System مدار فرمان و ترمز Steering & Braking System گیربکس و مدار کنترلی آن بلوک شیر تعویض دنده گیربکس حرکت تعــویض دنده نقشه داخلی گیربکس هیدرولیکی در حالت دنده ۱ (سنگین) انتخاب دنده ۲ (سبک) نقشه هیدرولیکی داخلی گیربکس در حالت دنده ۲ (سبک) قفل داخلی گیربکس ZF – ۲ HL 100 بیل HE 100 آزاد کردن ترمز پارکینگ گریدر عملیات کاری می توان با گریدر انجام داد اجزای گریدر ۱- سیستم قدرت Engine System ۲- سیستم انتقال قدرت Transmission System ۳- سیستم هیدرولیک Hydraulic System ۴- شاسی و اسکلت فلزی Frame and Column در این جزوه به بررسی گریدرهای مدل D, C1, C, B می پردازیم. به دلیل تشابه این مدل بسیاری از توضیحات آن مشابه می باشد. ۱- سیستم قدرت Engine System ۲- سیستم انقال قدرت Transmission System گیربکس گیربکس پاور شیفت ۶WG / Ergo power 200 ZF گریدر B HG180 تابلوی تعویض دنده راهنمای خطوط نقشه اجزاء تشکیل دهندة مدار هیدرولیکی کنترل گیربکس تشریح عملکرد گیربکس تشریح عملکرد Lockup Clutch تشریح عملکرد شیر کنترل فشار (Pressure Control Valve) و شیر تنظیم مجدد (Reset Valve) گیربکس پاورشیفت ZF 6WG / Ergo power -190 معرفی اجزاء نقشه کنترل الکترو هیدرولیکی گیربکس ZF 6WG / Ergo power – ۱۹۰ ۱- کارتل روغن گیربکس ۲- پمپ روغن گیربکس ۳- فیلتر ۴- شیر میان بر فیلتر FDV که با اختلاف فشار ΔP = 5.5 bar باز می شود ۵- شیر کنترل فشار اصلی HDV (16+2 bar) ۶- شیر کاهنده فشار RV-9 (9bar) ۷- رلاتورهای فشار برقی Y1 – Y6 ۸- اسپولهای پیرو NFS ۹- دمپر ارتعاش گیر D ۱۰- اوریفیس B ۱۱- شیرهای تناسبی P1 – P6 ۱۲- کلاچ پکهای سرعت و جهت K1-K2-K3-K4-KV-KR ۱۳- شیر اطمینان ورودی تورک کنورتور WSV (P=11bar) ۱۴- شیر اطمینان خروجی تورک کنورتور WGV (P=4.3 bar) ۱۵- شیر برقی Lock Up Clutch (WK – M) ۱۶- شیر درگیرکننده Lock Up Clutch (WK – V) ۱۷- خنک کننده روغن (مبدل حرارتی) WT ۱۸- سنسور دمای روغن گیربکس TEMP ۱۹- تورک کنورتور Converter تشریح عملکرد گیربکس ZF 6WG / Ergo power 190 برای درگیر کردن دنده های گیربکس به دو خط فشار مورد نیاز است. درگیری کلاچ پکها و انتخاب دنده دیاگرام قدرت ۳- سیستم هیدرولیک Hydraulic System پمپ های هیدرولیکی فلودیوایدر شیر کنترل شیر کنترل سمت راست ادوات زیر را کنترل می کند ۱- جک بالابر تیغه سمت راست (Right) Blade Lift Cylinder ۲- جک حرکت کشویی تیغه Blade Side shift Cylinder ۳- جک زاویه دهنده چرخهای جلو Leaning Cylinder ۴- جک کمر شکن Articulation Cylinder ۵- جک زاویه دهنده تیغه جلو Front Side Cylinder ادوات کارساز شیر محدود کننده جریان Over Center Valve دابل چک ولو Double Acting Check Valve فرمان سیستم فرمان کمرشکن هیدرو موتور گردان شارژینگ ولو و شیر ترمز ۴- شاسی و اسکلت فلزی Frame and Column «فشارگیری گریدر HG180D» کنترل فشار هیدرولیک کنترل فشار سیستم فرمان کنترل فشار سیستم ترمز کنترل فشار سیستم پنتوماتیک

مشخصات فروشنده

نام و نام خانوادگی : جعفر علایی

شماره تماس : 09147457274 - 04532722652

ایمیل :ja.softeng@gmail.com

سایت :sidonline.ir

مشخصات فایل

فرمت : doc

تعداد صفحات : 95

قیمت : برای مشاهده قیمت کلیک کنید

حجم فایل : 18140 کیلوبایت

برای خرید و دانلود فایل و گزارش خرابی از لینک های روبرو اقدام کنید...

پرداخت و دانلودگزارش خرابی و شکایت از فایل
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.